Monday, July 19, 2010

Kempen Menutup Aurat


Assalamu'alaikum wrt wbt...

Sebagai seorang Muslim, saya rasa terpanggil untuk mengingatkan semua dan diri saya sendiri agar memperbaiki cara pemakaian dan penampilan kita sebagai seorang Muslimah. Janganlah dibuka pintu-pintu kemaksiatan dan melebarkan lagi rasa kerakusan nafsu manusia jika dapat melihat aurat seorang Muslimah.

Namun perlulah diingatkan juga bersama, ini bukan tanggungjawab Muslimah seorang namun ianya adalah tanggungjawab seorang yg bernama ayah, suami, abang dan siapa jua yang bernama Muslim. Agak tidak adil jika kita hanya menunding jari terhadap wanita-wanita yang tidak menutup aurat secara betul dan benar ini sedangkan hakikatnya, mereka ketandusan ilmu dan kurang didikan agama.

Yang bernama lelaki pula perlu seiring untuk menambahkan iman dan mempertingkatkan ketaqwaan agar tidak terlalu mudah menjadi cair apabila melihat kecantikan seorang yang bernama wanita. Kadang kala berlaku juga, sesempurna mana sekali pun seorang wanita itu menutup aurat, namun tidak dapat menutup kerakusan nafsu manusia yang sentiasa diapi-apikan oleh syaitan. Hati-hati lelaki ini telah rosak dan jiwa mereka telah hancur dan tersasar dari syariat. Maka berlakulah sumbang mahram, rogol, mengurat dan sebagainya walaupun si wanita tadi sudah berpakaian menutup aurat.

Wahai yang bernama Muslim, marilah sama-sama kita meningkatkan keimanan dan ketaqwaan kita bersama-sama dan menuju redha Allah.

No comments:

Post a Comment